ოთხკუთხედები, ფართობი
კომპლექსური დავალება: გასართობი პარკის დაგეგმარება
მოკლე აღწერა:
ნებისმიერი ქალაქის ინფრასტრუქტურის აუცილებელი ნაწილია სხვადასხვა სახის პარკები. საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი ღია საზოგადოებრივი სივრცეების ხელმისაწვდომობას მნიშვნელოვანი წვლილი შეაქვს მოსახლეობის ჯანმრთელობასა და კეთილდღეობაში.
დააკვირდით როგორი დაგეგმარება აქვთ პარკებს/ გასართობ სკვერებს
გაეცანით Geogebra-ს სიმულაციებს, რომელიც დაგეხმარებათ ფართობის გააზრებაში
- შეადგინო პარკის გეგმა და კონცეფცია, როგორი გინდა იყოს ,რა ტიპის აქტივობებისთვის გინდა იყოს სივრცეები გამოყოფილი.
- შემდეგ დაყავი სკვერისთვის განოყოფილი ფართობი სხვადასხვა ნაწილებად. ფართობის დანაწილებისას გამოიყენე სხვადასხვა გეომეტრიული ფიგურები ( მხოლოდ მართკუთხედების გამოყენებით პროექტის პირობებს ვერ დააკმაყოფილებ), პარკი უნდა იყოს ორიგინალური დიზაინით.
- აითვისე ფართობი მაქსიმალურად ეფექტურად, დაყავი სივრცე სხვადასხვა აქტივობებისთვის ისე რომ პარკი იყოს მადა გაანაწილე პარკის ფართობი.
- დაგეგმარებისას აუცილებელი პირობაა, რომ გათვალისწინებული იყოს ფეხით სავალი და ველოსიპედით სავალი ნაწილი.
პრეზენტაციაში ნათლად წარმოაჩინე:
- რომელი გეომეტრიული ფიგურები გამოიყენე გამოყოფილი ტერიტორიის დაგეგმარებისას? ნაშრომს თან დაურთე CONCEPT MAP (ე.წ. კოგნიტური სქემები – დიაგრამები), რომლის მეშვეობით აჩვენებ გეომეტრიულ ფიგურათა მიმართებებს. სქემაზე დაწერეთ თითოეული გეომეტრიული ობიექტის თვისებები და განსაზღვრებები.
- როგორ დაგეხმარა გეომეტრიული ობიექტების თვისებების ცოდნა მაკეტის აგებაში?
- რას შეუსაბამე თითოეული გეომეტრიული ფიგურა(რისთვის გამოყავი აღნიშნული ფართობი)?
- რამდენი დარჩა ფეხით სავალი ნაწილის ფართობი?
- რომელი ბილიკებია პარალელური და რომელი მართობული?
- თუ არის რომელიმე ადგილი, რომელსაც არ აქვს შენთვის ნაცნობი ფიგურის ფორმა? როგორ არის შესაძლებელი მისი ფართობის დადგენა?
- წარმოდგინე რომ შენს მიერ შესრულებული პროექტისთვის გამოყოფილია 1ჰა მიწა, თუ პროექტი განხორციელდა რეალობაში რა იქნება თითოეული ნაწილის ფართობი? დააორგანიზე ინფორმაცია ცხრილში და წარმოადგინე ფართობები
ცხრილი 1:
ობიექტის სახელი |
გეომეტრიული ფიგურა |
ზომები (პერიმეტრი და ფართობი) |
||
ნახაზზე |
მაკეტზე |
რეალურად |
||
|
|
|
|
|
მითითება: დაგეგმარებაში გამოიყენე შენს მიერ ნასწავლი ყველა ბრტყელი ფიგურა. (აუზისთვის წრე და აშ.)
ასევე გაეცანით დამხმარე ვიდეო გაკვეთილებს,დამხმარე სასწავლო რესურსებს:
ვიდეო გაკვეთილი – პარალელოგრამი
პარალელოგრამის კერძო შემთხვევები
ვიდეო გაკვეთილი – ტრაპეცია, მართკუთხა სამკუთხედის ფართობი
CK12 ელექტრონული წიგნი
იხილეთ თეორიული მასალა, სხვადასხვა სავარჯიშოები და აქტივობები
თავი 8 – გეომეტრიული ობიექტები
თავი 9 – პერიმეტრი, ფართობი
პითაგორას თეორემის ორიგინალური დამკტიცება ფართობის გამოყენებით;
ISKOLA
მოცემულ ბმულზე იხილეთ დამხმარე სავარჯიშოები, ვიდეო ინსტრუქციები
და მოკლე კომპლექსური დავალება, რომელიც შეგიძლიათ გამოიყენოთ ჯგუფურ აქტივობად
ინტეგრირება ინგლისურთან
მოცემულ ვებ-გვერდზე იხილეთ ინტერაქტიული ელექტრონული სახელმძღვანელო. მოსწავლეებს ექნებათ შესაძლებლობა ინგლისურად ისწავლონ თითოეული გეომეტრიული ობიექეტის დასახელება, ასევე გაეცნონ საინტერესო აქტივობებს.
მოცემული ბმულზე , იხილეთ თემა: Quadrilaterals and Polygons (ოთხკუთხედები და მრავალკუთხედები), საიტი აგენერირებს სავარჯიშოებს, პასუხებით. შეგიძლიათ ე.წ. სამუშაო ფურცლები ( worksheet) გადაუგზავნოთ მოსწავლეებს ცოდნის განმტკიცებისათვის.